PSD

Witamy w Banku Spółdzielczym w Łososinie Dolnej Mamy nadzieję, że Twoja wizyta to początek owocnej współpracy i więcej korzyści dla naszych Klientów.

Dyrektywa PSD2 otwiera erę otwartej bankowości – wprowadza przepisy wynikające z rozwoju usług płatniczych, pozwala wykorzystać dynamikę rozwoju technologicznego w zakresie płatności elektronicznych i mobilnych. Daje także możliwość kreowania innowacyjnych produktów finansowych. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu nowego typu niezależnych usługodawców na rynku usług płatniczych określanych jako podmiot trzeci (Third Party Provider). Jednostki te, działając w imieniu Klienta będą oferować nowe usługi w oparciu o informacje pozyskane z systemów bankowości elektronicznej.

Jeśli jesteś przedstawicielem TPP, przygotowujesz się do wprowadzenia nowych usług dla naszych Klientów – zapraszamy do współpracy.

1. DOKUMENTACJA INTERFEJSU SPECJALNEGO

Zgodnie z wymaganiami dyrektywy PSD2 przygotowaliśmy specjalny interfejs, umożliwiający dostęp do rachunków płatniczych, weryfikację dostępności środków i inicjowanie transakcji uprawionym do tego podmiotom TPP.
Wybrany przez nas standard interfejsu to PolishAPI wersja 2.1.1.

1.1. Streszczenie dokumentacji technicznej interfejsu specjalnego

Wstęp
Prezentujemy Państwu interfejs API utworzony zgodnie z Dyrektywą usług płatniczych (PSD2), którego celem jest udostępnienie bezpiecznego i łatwego w użyciu zestawu usług finansowych udostępnianych przez Bank. Prezentowany interfejs jest zgodny z standardem PolishAPI opracowanym przez Związek Banków Polskich celem implementacji dyrektywy PSD2 na terenie Polski.
Interfejs API został zbudowany zgodnie z najnowszymi standardami technologicznymi z wykorzystaniem mechanizmów REST, OAuth2, JSON oraz bezpiecznego podpisu elektronicznego eIDAS. Interfejs udostępnia zestaw usług służących do uwierzytelniania, autoryzacji, zarządzania zgodami.
Implementacja zawiera usługi z domeny:
  • AIS (Account Information Service) – zestaw usług udostępniających informacje na temat rachunków Klienta,
  • PIS (Payment Initiation Service) – usługi umożliwiające inicjowanie płatności,
  • CAF (Confirmation of the Availability of Funds) - usługi potwierdzania dostępności na rachunku płatniczym Płatnika kwoty niezbędnej do wykonania transakcji płatniczej.
Interfejs udostępniony jest dla wszystkich certyfikowanych TPP (Third Party Provider) - podmiotów uprawnionych do dostępu do usług finansowych na podstawie zgód wydanych przez Klienta.

Lista usług

AUTH

AIS

CAF

PIS

  • authorizationCode

  • authorize

  • token

 

  • deleteConsent

  • getAccount

  • getAccounts

  • getHolds

  • getTransactionDetail

  • getTransactionsCancelled

  • getTransactionsDone

  • getTransactionsPending

  • getTransactionsRejected

  • getTransactionsScheduled

  • getConfirmationOfFunds

 

  • bundle

  • cancelPayments

  • cancelRecurringPayment

  • domestic

  • EEA

  • getBundle

  • getPayment

  • getRecurringPayment

  • nonEEA

  • recurring

  • tax



1.2. Dokumentacja techniczna interfejsu specjalnego

Jeśli potrzebują Państwo dokumentacji technicznej prosimy o kontakt – wypełnienie i przesłanie formularza zamówienia na adres mailowy: Centrala-Bs.LososinaDolna@bankbps.pl Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP bezpłatnie udostępnimy dokumentację techniczną interfejsu.
TPP_Zamówienie.docx

2. Środowisko testowe Sandbox

Dla potrzeb TPP przygotowaliśmy i uruchomiliśmy specjalne środowisko testowe Sandbox. Odwzorowuje ono funkcjonalność bankowości elektronicznej dostępnej dla naszych Klientów. Dzięki temu już teraz mają Państwo możliwość przeprowadzenia testów integracji interfejsu specjalnego z własnymi systemami.
Dostęp do środowiska testowego mogą mieć tylko uprawnione podmioty TPP. Dlatego prosimy o przesłanie wypełnionego formularza zamówienia na adres mailowy: Centrala-Bs.LososinaDolna@bankbps.pl. Po pozytywnej weryfikacji uprawnień TPP udostępnimy adres Sandobox.

TPP_Zamówienie.docx

3. INFORMACJE SERWISOWE

3.1. Zgłoszenia przeszkód w dostępności interfejsu

Zależy nam na dobrej współpracy i rozszerzeniu oferty dla naszych Klientów o innowacyjne, ułatwiające życie produkty finansowe. Dlatego też, jeśli w fazie testów integracyjnych napotkają Państwo na przeszkody – prosimy o przekazanie informacji. Dołożymy wszelkich starań, aby te problemy rozwiązać.
Wypełniony formularz zgłoszenia problemu proszę przesłać na adres mailowy: Centrala-Bs.LososinaDolna@bankbps.pl Odpowiemy w najszybszym możliwym terminie, po uprzedniej weryfikacji uprawień TPP.

TPP_Zgłoszenie problemu.docx

3.2. Przerwy serwisowe

Systemy bankowości elektronicznej, środowisko testowe Sandbox a od 14 września 2019 r. również docelowy interfejs produkcyjny wymagają cyklicznych prac serwisowych. Wiążą się one z krótkim brakiem dostępu do danych zarówno dla TPP jak i naszych Klientów. Informację o planowanych przerwach serwisowych będziemy publikować na tej stronie z wyprzedzeniem.

4. RAPORTY

Na naszej stronie internetowej będziemy publikować kwartalne raporty wydajnościowe interfejsu specjalnego dla TPP i bankowości internetowej, z której korzystają nasi klienci.